چه محتوایی برای گوگل ادسنس جذابتر است؟ می توانید با ایمیل هایی که از کاربران خود دارید در ایمیل مارکتینگ های مختلف ثبت نام کنید و ایمیل های تبلیغاتی مانند تخفیفاتی که برای ایام ویژه دارید را ارسال کنید. ما منتظر جزئیات بیشتری درباره این تغییرات هستیم، ولی با توجه به چیزهایی که تا به حال خوانده ایم به نظر می رسد فرصتی عالی برای همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ فراهم شود تا از قدرت و توان تبلیغات آنلاین برای یافتن مشتریان جدید استفاده کنند. 1. توجه داشته باشید که شماره گوگل ادز باید حداقل 8 رقم باشد و اگر شماره شما کمتر از این است باید به مقدار لازم جلوی شماره صفر بگذارید. اگر به وبسایتهای معروف انگلیسی زبان مراجعه کرده باشید، متوجه تبلیغات بنری یا ویدئویی در گوشه و کنار آنها شدهاید.
از تبلیغات محتوا محور میتوان برای هدفگیری کاربرانی استفاده کرد که به دنبال موضوع یا محتوای خاصی هستند. تقاضای فزاینده برای دسترسی به سرویس های برنامه ریزی شده (programmatic) در کنار نیاز روزافزون به مصرف محتوا، منجر به ارائه این پلتفرم جدید شد که به نمایش دهندگان تبلیغات، شرکت های تولید محتوای رسانه ای و شرکای تبلیغاتی کمک خواهد کرد تا هر چه بیشتر با آینده حوزه محتوا و فرصت های تجاری مربوط به آن آشنا شوند. از این پس آمار تمام این تغییرات در این آپدیت به شما در قالب Insight ارائه میشود. پس به جای اینکه بیش از 6 ماه تلاش کنید تا از گوگل رتبه خوبی بگیرید، با پرداخت به گوگل در همان چند روز اول به اولین فروشهای خود دست پیدا خواهید کرد.
در واقع، شما متناسب با محصولات یا خدماتی که قصد تبلیغ آن را دارید، متن تبلیغ مینویسید و از گوگل ادز میخواهید زمانی که کاربران کلمات مرتبط با آنها را در گوگل جستجو کردند، متن تبلیغ شما را به آنها نمایش دهد. پس از ثبت نام سایت خود در گوگل ادوردز و انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت باید منتظر بمانید تا گوگل ادوردز پس از بررسی شرایط شما یک مبلغ برای هر کلیک به شما اعلام کند، هر چه پیشنهاد پرداخت شما نزدیکتر یا بیشتر از مبلغ مورد نظر گوگل باشد امکان انتخاب شما توسط گوگل ادوردز بیشتر خواهد بود.
شاید برای کسانی که نخستین بار است نام گوگل ادسنس را میشوند کمی عجیب و پیچیده به نظر رسد. الگوریتم های قیمت دهی گوگل بسیار پیچیده است و مشخصه های اصلی محاسبه آن نسبت کلیک به نمایش – متن سایت شما – سرعت هاست- متن تبلیغ و … کسب درآمد از گوگل ادسنس بر اساس دو روش CPM (پرداخت به ازای بازدیدکننده) و CTR (میانگین تعداد کلیک) صورت میگیرد. نکتهای که وجود دارد این است که در تبلیغات به صورت CPM، پرداخت به ازای هر بازدید صورت نمیگیرد، بلکه بر اساس هر هزار بازدید محاسبه میشود که همین موضوع باعث محبوبیت تبلیغات CPC شده است. فرموش نکنید که هدف نهایی از تولید ویدئو، ترغیب افراد به انجام یک کار است، اینکار میتواند تماس با شما برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد یک محصول یا مراجعه حضوری به فروشگاه یا شعبه شما و یا هرکار دیگری باشد. شما هم درصورت هرگونه سوال میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. حتی متخصصان حرفه ای ادوردز هم می توانند همان کارهای سابق خود را در این محیط جدید راحت تر انجام دهند. شما میتوانید از طریق جی ادز اکانت اختصاصی تهیه کرده و حتی اکانتی که در اختیار دارید را شارژ نمائید.
در این برند جدید تبلیغات و تحلیل داده ها (آنالیتیکس) با یکدیگر ترکیب شده اند تا بازاریابان بتوانند همه نتایج تبلیغات خود را در یک جا و در کنار هم داشته باشند. Google میتواند ابزارها و بازخوردهای زیادی را در اختیار شما قرار دهد، اما خود شما هم تمام تلاش تان را برای تجزیه و تحلیل داده هایتان به کار بگیرید تا ببینید گوگل در مورد نتایج شما چه می گوید تا بتوانید از تلاش خود نهایت استفاده و بهره وری را ببرید. حتی اگر یک کاربر عادی هم باشیم احتمالاً میدانیم گوگل چه تنفری نسبت به رباتها و نرمافزارهای اخلالگر دارد! دیگر آنکه موتور جستجوی گوگل از نرمافزارهای Article Spinning باهوشتر هستند (به خصوص در زبان انگلیسی که جستجوی Semantic دیگر جزوی از الگوریتم موتور جستجوی گوگل شده است). بهترین و سریع ترین روش برای سنجش کارایی PPC گوگل این است که عملکرد کمپین خود را با تبلیغ کننده های مشابه در صنعت خود مقایسه کنید. حال که میدانیم گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی است که به وسیله آن میتوانید در گوگل تبلیغ کنید، بهتر است با دیگر سرویس تبلیغاتی گوگل، یعنی گوگل ادسنس نیز آشنا شویم. در رابطه با نحوه اجرای کمپین تبلیغاتی در این شبکه باید بدانید که گوگل دارای سایتهای پربازدید در حوزههای مختلف است.
از طریق تولید محتوای جذاب و رعایت اصول سئو، بازدیدکننده جذب کنید. ۱۰- شیوه کسب درآمد با آگهی رایگان و همچنین خرید و جذب مشتری برای بدست آوردن کالا و یا محصول تبلیغ شده توسط درج آگهی به صورت یک چرخه تجاری موفق ، امکان پذیر است. که همراه با کلمه Ad نمایش داده شدهاند. سرویس نمایش تبلیغات در پلتفرمهای مختلف گوگل که باعث میشود، سایت شما در کلمات کلیدی هدف به مخاطبان نمایش داده شود، را گوگل ادز مینامند. کلمات کلیدی باید تا حد ممکن با هدف جستجوگر مطابقت داشته باشد؛ زیرا گوگل براساس کلمات کلیدی انتخابی، آگهی شما را با سوالات و کوئریها منطبق میکند. پلتفرم بازاریابی گوگل (Google’s Marketing Platform)، سرویس دابل کلیک گوگل (DoubleClick) برای سفارش دهندگان تبلیغات را با بسته گوگل آنالیتیکس 360 تلفیق می کند. علاوه بر این، حالا DoubleClick Search به Search Ads 360 تبدیل شده است که تمام امور مربوط به آنالیز و برنامه ریزی کمپین های جستجو را پوشش می دهد. در واقع، کسانی که تبلیغات خود را برای نمایش در اختیار گوگل قرار میدهند میخواهند تبلیغشان برای افرادی که واقعاً به دنبال محصولشان هستند، به نمایش گذاشته شود.
سرویس تبلیغات گوگل Marketing Platform، تمام قابلیت های DoubleClick Digital Marketing و Analytics 360 suite را با یکدیگر ترکیب خواهد کرد و بعلاوه با معرفی Display & Video 360 (که مجموعه ای از امکانات DoubleClick Bid Manager، مدیریت کمپین (Campaign Manager)، استودیو (Studio) و Audience Centre را در بر دارد)، مدیریت کمپین ها را ساده بهترین سایت تبلیغ در گوگل تر خواهد نمود. تبلیغات موجود در ادسنس، توسط گوگل دستهبندی و مدیریت میشوند. ادسنس، سرویس رایگان تبلیغاتی است که میتوانید در آن نه به عنوان تبلیغدهنده، بلکه به عنوان نمایشدهندهی تبلیغ فعالیت کنید. گوگل ادسنس موتور هوشمندی دارد که میتوانند بر اساس محتوای وبسایتتان، تبلیغات مرتبط و تخصصی را به شما پیشنهاد دهند (که البته با وجود موتورهای جستجوی گوگل، این هوشمندی کاملاً عادی است). این نوع تبلیغات میتوانند یک متن، تصویر، تصویر متحرک، یک فلش ویدئو یا یک ویدئو باشد. در این نوع از تبلیغات، گوگل ادسنس به نمایشدهنده (که معمولاً وبسایتهای میزبان ویدئو هستند) اجازه میدهد تا تبلیغات ویدئویی را بر روی سایت خود قرار دهد. در بیشتر این تبلیغات، کاربران میتوانند به انتخاب خود متن تبلیغ، ویدئو تبلیغ یا هر دو را به نمایش بگذارند. فایدهای که برای تبلیغکنندگان دارد این است که آنها میتوانند محتوای خود را در مقابل مخاطبان همسو با پرسونایشان قرار دهند.
در این روش کلمات کلیدی مربوط به وبسایت و فعالیت خود را مشخص کرده و محتوای خود را لینک بهصورت ادوردز به موتور جستجوی گوگل سفارش میدهد.اکثر وبسایتهای جهان برای افزایش بازدید و نرخ کلیک از این روش استفاده میکنند. از مزایای استفاده از پلتفرم گوگل ادز برای تبلیغات کلیکی میتوان امکان سرمایهگذاری روی کلمات کلیدی پرمخاطب، امکان انتشار تبلیغات در پرکاربردترین موتور جستجوی دنیا و نمایش تبلیغات به تعداد زیادی از کاربران اینترنت و امکان استفاده از ویژگی Ad Extensions برای بهینهسازی تبلیغات را نام برد. تبلیغات گوگل یکی از بهترین و پربازدهترین روشهای تبلیغی دنیا در فضای اینترنت است. دیجیتال مارکتینگ از 10ها سال گذشته وجود داشته است و مفهوم جدیدی بهحساب نمیآید؛ اما با گسترش فضای الکترونیکی و اینترنتی تبدیل به یکی از شغلهای محبوب چند سال گذشته شده است. خرید یک فضای نرم افزار تبلیغاتی یا همان گوگل ادز می تواند توسط یک نیرو که مهارت بالایی در این حوزه داشته باشد می تواند به آسانی انجام بگیرد و از بازدهی و بازدید بالایی برخوردار باشد. البته همانطور که میدانید حساب رایج ایران موردقبول نیست و بهتر است که این امور را به آژانسهای تبلیغاتی واگذار کنید.
حتی اگر بسیاری از قالبهای تبلیغات میتوانند برای شما درآمد داشته باشند، برای واجد شرایط بودن برای درآمد تبلیغات YouTube باید ترافیک خاصی داشته باشید. جهت تبلیغات گوگل این دو راه روش های اصلی می باشد و لازم است با توجه به شرایط خود یکی از آنها و یا هر دو را انجام دهید. و در نهایت، با ثبتنام و قرار دادن تبلیغات گوگل ادسنس در سایت خود، کسب درآمد کنید. لازم به ذکر است طبق قوانین این سایت ها هر چه فایل های شما بیشتر و حجیم تر باشد درآمد شما بیشتر خواهد بود. گوگل ادز (Google Ads) چه فرقی با گوگل ادوردز (AdWords) دارد؟ در این روش، نرمافزار محتوای تکراری را دریافت کرده و برخی کلمات و عبارات آن را با موارد مشابه جایگزین میکند که خب، این روش اشکالات بسیار زیادی دارد. ادوردز به زودی بازنشسته می شود تا کسب و کارها از کلمات فراتر بروند و ثابت شود که تبلیغات از روش های سنتی عبور کرده است.
اگر از ابتدا با ما همراه بوده باشید باید متوجه شده باشید که ادسنس محصولی از کمپانی گوگل می باشد که هرکسی که دارای وبسایت هست بتواند به واسطه گوگل ادسنس کسب درامد داشته باشد، همانطور که گفتیم ادسنس به گوگل تعلق دارد و بخش زیادی از درامد گوگل نیز همین ادسنس می باشد، قبل از اینکه شما بتوانید در ادسنس تبلیغ کنید باید جز ناشران ادسنس باشد، یعنی باید در برنامه گوگل ادسنس شرکت کنید که به این وبسایت ها AdSens Publisher گفته میشود. همانطور که در بالا اشاره کردیم، تفاوت این دو نوع از تبلیغات محتوا محور ادسنس، تنها در همین بخش CPC و CPM است.
انتظار می رود که به این ترتیب همکاری بین تیم خلاق و تیم بازاریابی تقویت شود و همه چیز یک جا کنار هم قرار گیرد. موتورهای جستجوی گوگل بسیار هوشمند عمل میکنند و معمولاً محتوای تکراری یا کپی شده را از نتایج جستجوی خود کنار میگذارند. تبلیغات در گوگل ادز هدفمند است و براساس نتایج جستوجو، مشتریان بالقوهی شما را هدف میگیرد. تبلیغات در گوگل چقدر هزینه نیاز دارد؟ درآمد حاصل از گوگل ادسنس چقدر است؟ هر چند این یک قانون کلی نیست و از نگاه گوگل برخی از موضوعات، جذابیت بیشتری دارند و به همین دلیل، تبلیغات بیشتری نیز دریافت میکنند. هر یک از این نوع تبلیغات، محل نمایش مختص به خود را دارد و طبیعتاً، میزان مبلغ پرداختی به ناشر برای هر کدام متفاوت است.
در نتیجه، دیگر نمیتوانید نه با وبسایت و نه با نام خوتان برای وبسایت دیگر در گوگل ادسنس ثبتنام کنید. اینها گامی دیگر به سوی آینده تبلیغات برنامه ریزی شده (programmatic) است و حالا وقت آن رسیده که کار را تا حد امکان آسان و کارآمد کنیم. با وجود تمام این تحولات، نباید در مورد برنامه های دیجیتال خود نگران باشید چون استراتژی بازاریابی گوگل این است که تا جایی که ممکن است این تغییرات را به صورت تدریجی به اجرا درآورد ولی پلتفرم های قبلی هم فعلا از دور خارج نمی شوند.گوگل همچنین قصد دارد در آینده ای نزدیک اطلاعات بیشتری درباره پلتفرم های جدید و امکانات و قابلیت هایشان و نیز بهترین راه های استفاده از آنها در اختیار کاربران قرار دهد. در حالت Phrase Match باید آنچه که کاربر جستجو میکند شامل عین عبارت کلیدی شما و با همان ترتیب باشد.