ربات‌های گروه موتور هیوندای با برنامه‌های آزمایشی برای پیشبرد تحویل در آخرین مایل حرکت می‌کنند

فناوری که ربات‌های خدماتی را قادر می‌سازد تا به طور مستقل در داخل و خارج از خانه حرکت کنند و غذا را بدون کمک انسان تحویل دهند، یک نوآوری در تحویل مایل آخر ایجاد کرده است که توجه قابل توجهی را از صنایع لجستیک و خرده‌فروشی به خود جلب کرده است. این گروه انتظار دارد ربات‌های تحویل‌دهنده آخرین مایل، کارایی کل فرآیند تحویل را به میزان زیادی افزایش دهند.

ربات تحویل دهنده شامل یک واحد ذخیره سازی است که در بالای یک واحد رانندگی PnD یکپارچه شده است. در کنار جعبه بارگیری که برای تحویل اقلام استفاده می شود، یک صفحه متصل اطلاعاتی را برای مشتریان نمایش می دهد.


سئول، 12 دسامبر 2022
– گروه موتور هیوندای (گروه) دو برنامه خدمات تحویل آزمایشی را با استفاده از ربات‌های خودران مبتنی بر پلت فرم مدولار Plug & Drive (PnD) در یک هتل و یک مجتمع مسکونی-تجاری واقع در حومه سئول آغاز کرده است.

گروه موتور هیوندای در کانال رسمی یوتیوب خود (https://youtu.be/VDsmoGpnqP8) از ویدئویی از ربات تحویل‌دهنده در هتل رولینگ هیلز رونمایی کرد.

اطلاعات بیشتر در مورد گروه موتور هیوندای، لطفاً به سایت www.hyundaimotorgroup.com مراجعه کنید

این ربات می تواند پیام های صفحه نمایش مناسب و با لحن مناسب بر اساس گیرنده ارتباط برقرار کند. علاوه بر این، هنگام جابجایی بین طبقات، واحد می تواند تعداد افرادی را که سوار آسانسور می شوند مشخص کند و در صورت شلوغ بودن آسانسور اول منتظر آسانسور بعدی باشد.

با افزودن قابلیت رانندگی خودکار، ربات مبتنی بر PnD می تواند مسیر بهینه را در منطقه برای تحویل بسته ها به گیرندگان بیابد. می تواند اشیای ثابت و متحرک را تشخیص دهد و از آن اجتناب کند و به آرامی رانندگی کند و زمان تحویل سریع را فراهم کند.

بر اساس نتایج این برنامه‌های آزمایشی، گروه قصد دارد خدمات ربات تحویل مبتنی بر PnD خود را ارتقا دهد و به تدریج تعداد ربات‌ها و ساعات کار آنها را افزایش دهد. همچنین قصد دارد تجارت خود را در مناطق تجاری که برای ارتباط با مشتریان به خدمات تحویل نیاز دارند، گسترش دهد.



منبع

این ربات رانندگی خودکار همچنین در اجتناب از موانع و برخورد، حتی در راهروهای باریک هتل مهارت دارد و به دلیل اتصال الکترونیکی با آسانسورها، می تواند بین طبقات بدون کمک انسان حرکت کند و به آن امکان می دهد کالاها را در مسیری بهینه تحویل دهد.

برای فعال کردن این سرویس، گروه از ارتباطات بی سیم برای دسترسی به درهای ورودی و آسانسورهای عمومی استفاده می کند، موضوعی که قبلاً مانعی برای تجاری سازی خدمات تحویل ربات بود. ربات سرویس دهنده می تواند وارد مجتمع آپارتمانی شود، از طریق سیستم کنترل آسانسور به طبقات بالا دسترسی پیدا کند و غذا را به منزل مشتری برساند.

پلتفرم ماژولار PnD گروه برای اولین بار در CES 2022 نشان داده شد، یک واحد تک چرخ همه در یک است که فرمان هوشمند، ترمز، محرک الکتریکی درون چرخ و سخت افزار تعلیق، از جمله یک محرک فرمان برای چرخش 360 درجه و هولونومی را ترکیب می کند. با کمک LiDAR و سنسورهای دوربین به طور مستقل حرکت می کند. یک واحد ذخیره سازی یکپارچه به ربات اجازه می دهد تا محصولات را به مشتریان منتقل کند.

###

سوئونگ چوی
تیم روابط عمومی جهانی / گروه موتور هیوندای
[email protected]

هتل رولینگ هیلز، یکی از کسب‌وکارهای شرکت‌کننده در برنامه‌های آزمایشی گروه، روزانه از ساعت 8 شب تا 10 شب از این ربات برای سرویس اتاق استفاده می‌کند و امکانات رفاهی، غذا و نوشیدنی را تحویل می‌دهد. مهمانان هتل می‌توانند با استفاده از Kakao Talk، یک برنامه پیام‌رسان محبوب، سفارشات سرویس اتاق خود را بدون نصب برنامه‌های اضافی انجام دهند و از ردیابی بی‌درنگ برای پیگیری پیشرفت تحویل استفاده کنند.

ربات در حال خدمت در هتل از یک الگوریتم مبتنی بر یادگیری عمیق برای شناسایی محیط اطراف و افراد استفاده می کند. هنگامی که ربات به اتاق می رسد، باز شدن در را تشخیص می دهد و هنگامی که گیرنده را درک کرد، به طور خودکار محفظه ذخیره سازی را برای آنها باز می کند.

  • برنامه‌های آزمایشی جدید ربات‌های جدید مبتنی بر Plug & Drive (PnD) گروه موتور هیوندای را با فناوری رانندگی خودکار یکپارچه و بینش‌های گروهی نشان می‌دهند.
  • خدمات خلبانی در هتل رولینگ هیلز از ربات مبتنی بر PnD برای ارائه امکانات رفاهی و غذا و نوشیدنی به طور مستقیم به اتاق مشتریان استفاده می کند.
  • فناوری یادگیری عمیق ربات مبتنی بر PnD را قادر می سازد تا مشتریان را بشناسد. فن آوری رانندگی مستقل و اتصال با آسانسور، حرکت بین طبقات را بدون کمک انسان امکان پذیر می کند
  • این گروه همچنین خدمات تحویل در فضای باز را در یک مجتمع مسکونی/تجاری از طریق مشارکت با شرکت تحویل کره ای برادران Woowa اجرا خواهد کرد.
  • یک ربات خدمات تحویل غذا برای دریافت سفارشات رستوران توسط مشتریان از طریق اپلیکیشن و تحویل سفارشات به درب مشتریان
  • بر اساس نتایج برنامه آزمایشی، گروه در نظر دارد تا استفاده و ساعات کار و همچنین تعداد ربات ها را افزایش دهد.

این گروه همچنین با Woowa Brothers، یک شرکت تحویل کره ای که برنامه تحویل غذای Baemin را اجرا می کند، از مارس 2021 همکاری کرده است تا فناوری و قابلیت های خدمات ربات های تحویل آخرین مایل در فضای باز را ارتقا دهد.

به عنوان بخشی از یک برنامه جدید با Woowa Brothers، ربات تحویل این گروه برای خدمات غذای خانه به در (D2D) در یک مجتمع مسکونی/تجاری در حومه سئول استفاده می شود. پس از اینکه مشتری از طریق Baemin سفارش آنلاین می دهد، ربات دقیقاً کالا را در یک مرکز خرید متصل به یک مجتمع مسکونی-تجاری پیدا می کند و آن را به درب ورودی مشتری تحویل می دهد.

درباره گروه موتور هیوندای
گروه موتور هیوندای یک شرکت جهانی است که یک زنجیره ارزش مبتنی بر تحرک، فولاد و ساخت و ساز و همچنین لجستیک، مالی، فناوری اطلاعات و خدمات ایجاد کرده است.
با حدود 250000 کارمند در سراسر جهان، برندهای متحرک گروه شامل هیوندای، کیا و جنسیس است.
مسلح به تفکر خلاق، ارتباطات مشارکتی و اراده برای مقابله با هر چالشی، ما در تلاش برای ایجاد آینده ای بهتر برای همه هستیم.

مخاطب:

دونگ جین هیون، رئیس آزمایشگاه رباتیک گروه موتور هیوندای گفت: ربات‌های تحویل مبتنی بر PnD با استفاده از فناوری رانندگی خودکار، از جمله قابلیت‌های اجتناب از موانع سریع، زمان تحویل سریع‌تر را با ایمنی بهبود یافته امکان‌پذیر می‌کنند. ما قصد داریم از طریق برنامه های آزمایشی خود به ارتقای خدمات جابجایی، راحتی، ایمنی و مقرون به صرفه بودن برای مشتریان ادامه دهیم.