هیوندای موتور مفهوم جسور و کارآمد هیدروژن FCEV را در پیش نمایش زبان طراحی جدید نشان می دهد


  • هیوندای از خودروی مفهومی الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی INITIUM خود رونمایی کرد که تعهد واضح خود را به تحرک هیدروژنی و پایداری تقویت می کند.
  • این کانسپت زبان طراحی جدید این شرکت “هنر فولاد” را به نمایش می گذارد و رویکرد مشتری مداری هیوندای موتور را منعکس می کند.
  • برد رانندگی هدفمند بیش از 650 کیلومتر[1] با حداکثر توان خروجی موتور 150 کیلو وات
  • INITIUM پیش نمایش تولید جدید FCEV را در نیمه اول سال 2025 ارائه می کند
  • Euisun Chung، رئیس گروه هیوندای موتور، بر تعهد خود به برند HTWO پس از اولین نمایشگاه CES 2024 تأکید می کند.
  • هیوندای موتور INITIUM را در نمایشگاه خودروی لس آنجلس و خودرو گوانگژو در نوامبر 2024 به نمایش می گذارد


سئول، 30 اکتبر 2024
– شرکت هیوندای موتور امروز از خودروی الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی INITIUM خود (FCEV) در رویداد «واضح متعهد» خود که در هیوندای موتور استودیو گویانگ برگزار شد، رونمایی کرد.

INITIUM یک کلمه لاتین به معنای “آغاز” یا “اول” است که نشان دهنده وضعیت هیوندای موتور به عنوان پیشگام انرژی هیدروژنی و تعهد آن به توسعه یک جامعه هیدروژنی است.

INITIUM پیش نمایشی از FCEV تولیدی جدید ارائه می دهد که هیوندای موتور قصد دارد در نیمه اول سال آینده از آن رونمایی کند. این مفهوم 27 سال توسعه فناوری هیدروژن این شرکت را در بر می گیرد و تعهد روشن آن را برای دستیابی به یک جامعه هیدروژنی پایدار نشان می دهد.

این مفهوم منحصربه‌فرد شاسی‌بلند مبتنی بر سلول سوختی هیدروژنی، اولین زبان طراحی جدید هیوندای موتور – به نام «هنر فولاد» – را نشان می‌دهد که شخصیت HTWO، برند تجاری زنجیره ارزش هیدروژنی اختصاصی گروه هیوندای موتور (گروه) را در بر می‌گیرد.

جاهون چانگ، رئیس و مدیر عامل شرکت هیوندای موتور گفت: “تعهد روشن و تزلزل ناپذیر هیوندای موتور در 27 سال گذشته، ریشه در باور ما به پتانسیل آن به عنوان یک منبع انرژی پاک، در دسترس و منصفانه برای همه دارد.” ما وقف پیشگامی در آینده ای هستیم که در آن هیدروژن توسط همه، در همه چیز و همه جا استفاده می شود. از شما دعوت می کنیم در این سفر به ما بپیوندید.»

هیوندای موتور برند تجاری زنجیره ارزش هیدروژن HTWO خود را در اوایل سال جاری در نمایشگاه CES 2024 راه‌اندازی کرد و نشان داد که چگونه یویسون چونگ، رئیس گروه هیوندای موتور، تلاش‌های گروه را بر انرژی هیدروژن متمرکز کرده است.

رئیس اجرایی Chung با پرده برداری از چشم انداز HTWO Grid – یک راه حل تمام عیار انرژی هیدروژنی که تولید، ذخیره سازی، حمل و نقل و استفاده را در بر می گیرد، تعهد گروه را به مشارکت فعال در توسعه جامعه هیدروژنی ابراز کرد و بر توانایی های گروه برای دستیابی به آن تاکید کرد. این هدف، تاکید می کند که ” تغییر به سمت انرژی هیدروژن برای نسل های آینده است.”

زبان طراحی جدید هیوندای «هنر فولاد» چیست؟

در مراسم رونمایی، SangYup Lee، معاون اجرایی و رئیس هیوندای و Genesis Global Design، کانسپت INITIUM و زبان طراحی جدید «هنر فولاد» هیوندای را ارائه کرد.

لی گفت: «چالش ما از مرحله تولید شروع شد، جایی که ما شکل‌پذیری فولاد را به حد افراطی رساندیم تا شکلی از هنر خلق کنیم. با INITIUM، ما طرحی شبیه به SUV ایجاد کرده‌ایم که هم محکم و هم ایمن است که نشان دهنده تعهد ما به مشتریانمان از طریق «طراحی مشتری محور» است.»

طراحی نمادین INITIUM نماد HTWO را ادغام می کند، که نمایانگر چشم انداز هیوندای موتور برای آینده ای است که توسط هیدروژن هدایت می شود. گرافیک الهام گرفته از ‘+’ به عنوان بخشی از امضای نورپردازی INITIUM با سپر ترکیب می شود و یک نشانه طراحی خاص FCEV ایجاد می کند که با نور منحصر به فرد، حجم های جامد و ظرافت پالایش شده مشخص شده است.

زیبایی شناسی متمایز SUV مانند INITIUM به طور یکپارچه عملکرد زندگی شهری را با قابلیت ماجراجویی در فضای باز با خطوط جسور و ساختار محکم خود ادغام می کند، استحکام و پیچیدگی را متعادل می کند. چرخ‌های 21 اینچی این کانسپت، طراحی کلی را تکمیل می‌کنند، با قفسه سقف ناهموار خودرو که برای افرادی که سبک زندگی شهری و بیرونی دارند، کاربردی‌تر می‌کند.

INITIUM عملکرد، راحتی و ایمنی FCEV را ارتقا می دهد

توسعه INITIUM بر سه جنبه اصلی متمرکز بود: برد رانندگی برتر و عملکرد پیشرفته، که از نقاط قوت اصلی خودروهای هیدروژنی هستند. فضای داخلی جادار و فضای چمدان که آن را برای خانواده ها ایده آل می کند. و ویژگی های راحتی و ایمنی منحصر به فرد متمایز به خودروهای هیدروژنی.

یکی از بزرگترین مزیت‌های FCEV هیدروژنی، برد قابل توجه رانندگی و انعطاف‌پذیری آن است. هیوندای موتور با INITIUM این مفهوم را به مخازن سوخت هیدروژنی بزرگ مجهز کرده است تا برد خودرو را به حداکثر برساند و مزایای FCEV های هیدروژنی را افزایش دهد.

هیوندای موتور همچنین برای کاهش کشش در تایرهای با مقاومت غلتشی کم، برای برد هدفمند بیش از 650 کیلومتر، چرخ‌های آیرودینامیک INITIUM را تعبیه کرده است.[2] بین سوخت گیری

در مورد عملکرد، INITIUM شتاب عالی و قابلیت سبقت نرم را ارائه می دهد. با توسعه بیشتر فناوری پیل سوختی هیوندای، این شرکت خروجی پشته را افزایش داده و ظرفیت باتری را افزایش داده است و امکان خروجی موتور الکتریکی تا 150 کیلووات را فراهم کرده است. این تضمین می کند که رانندگان رانندگی آرام در مناطق شهری و با سرعت بالاتر در بزرگراه ها را تجربه کنند.

INITIUM سطح قابل توجهی از فضای داخلی و تطبیق پذیری مناسب برای یک SUV خانوادگی را ارائه می دهد، با فضای نشیمن بزرگ برای سرنشینان ردیف دوم که دارای پشتی صندلی با زاویه خوابیدن بزرگ برای افزایش راحتی است. بدنه عریض اینیتیوم و زاویه باز شدن درهای عقب بزرگ، راحتی را برای سرنشینان صندلی عقب هنگام سوار شدن و خارج شدن از خودرو افزایش می دهد.

INITIUM شامل یک برنامه ریز مسیر خاص FCEV است که یکی از بزرگترین نقاط دردسر خریداران FCEV را برطرف می کند: زیرساخت شارژ. با استفاده از این ویژگی، کاربران به راحتی می‌توانند مسیری بهینه را ترسیم کنند و ایستگاه‌های شارژ را در طول مسیر بدون نیاز به دسترسی به اپلیکیشن جداگانه یا برقراری تماس تلفنی پیدا کنند. کاربران می توانند دسترسی به موقعیت مکانی و وضعیت عملکرد یک ایستگاه شارژ شناسایی شده و همچنین تعداد خودروهای منتظر و در نتیجه امکان شارژ را بررسی کنند.

علاوه بر این، پیل سوختی هیدروژنی INITIUM برق را بدون انتشار هیچ آلاینده ای تامین می کند. این الکتریسیته را می توان برای تغذیه و شارژ انواع لوازم خانگی و وسایل شخصی از طریق ویژگی Vehicle-to-Load (V2L) مفهومی استفاده کرد. نکته قابل توجه، ترمینال بیرونی برای اتصال مستقیم به یک پریز 220 ولت خانگی طراحی شده است و INITIUM را از یک وسیله حمل و نقل به یک تامین کننده بالقوه انرژی تبدیل می کند.

در راستای تعهد هیوندای موتور به ایمنی سازش ناپذیر، INITIUM برای دستیابی به ایمنی تصادف و عملکرد ایمنی رانندگی در سطح جهانی توسعه یافته است. برای اطمینان از ایمنی کافی برای سرنشینان در صورت تصادف، خودرو با ساختاری چند اسکلت در جلو و همچنین ساختار بدنه جانبی تقویت شده است و 9 کیسه هوا را در خود جای داده است که عملکرد ایمنی در برخورد با کلاس جهانی را تضمین می کند.

هیوندای موتور قصد دارد INITIUM را در نمایشگاه خودرو لس آنجلس و خودرو گوانگژو در ماه نوامبر به نمایش بگذارد و موقعیت خود را در بازار جهانی به عنوان یک رهبر تحرک هیدروژنی تثبیت کند. نسخه تولیدی کانسپت INITIUM قرار است در نیمه اول سال 2025 عرضه شود.

گذشته، حال و آینده: توسعه خودروهای هیدروژنی هیوندای موتور

علاوه بر رونمایی از INITIUM، هیوندای موتور میزبان یک جلسه بحث میراث هیدروژن بود که تاریخ 27 ساله توسعه FCEV خود را به نمایش گذاشت. گفتگوی پانل بین مدیران به بازدیدکنندگان اجازه داد تا تعهد هیوندای موتور به توسعه FCEV را تجربه کرده و با آن درگیر شوند.

برای هزاره جدید هیوندای موتور پروژه بلندپروازانه مرکوری خود را با هدف ایجاد پل ارتباطی با رهبران صنعت و پروژه Polaris آغاز کرد که بر توسعه مستقل فناوری هسته سلول سوختی شرکت متمرکز بود.

در سال 2005 هیوندای موتور مرکز تحقیق و توسعه فناوری زیست محیطی Mabuk خود را تأسیس کرد و به توسعه خودروهای سلول سوختی هیدروژنی سرعت بخشید. در آن زمان، مونگ-کو چونگ، رئیس افتخاری گروه موتور هیوندای، محققان را در این مرکز تشویق کرد تا مرزها را پشت سر بگذارند و به آنها قدرت داد تا چالش های مهندسی را با شجاعت و اعتماد به نفس دنبال کنند.

چانگ گفت: “شما هرگز نمی توانید با یک بار خلق چیزی عالی بسازید.” نگران بودجه نباشید، بگذارید مهندسان جوان هر نوع ماشینی را که آرزوی آن را دارند بسازند. نیازی به صرفه جویی در هزینه با توسعه یک ماشین 100 برابری وجود ندارد. اگر هر 100 مدل کاملاً با یکدیگر متفاوت باشند، خوب است.»

تکامل هیدروژن هیوندای باعث شد که اولین خودروساز جهان برای تولید انبوه FCEV های هیدروژنی تبدیل شود و اولین مدل پیل سوختی هیدروژنی اختصاصی خود را در سال 2018 معرفی کرد. این دستاوردهای توسعه FCEV تعهد روشن هیوندای موتور برای ایجاد فردای بهتر را برجسته می کند.

###

درباره شرکت هیوندای موتور
شرکت هیوندای موتور که در سال 1967 تأسیس شد، در بیش از 200 کشور جهان با بیش از 120000 کارمند برای مقابله با چالش‌های حرکتی در دنیای واقعی در سراسر جهان حضور دارد. هیوندای موتور بر اساس چشم انداز برند “پیشرفت برای بشریت” در حال تسریع تبدیل خود به ارائه دهنده راه حل های هوشمند تحرک است. این شرکت در فناوری‌های پیشرفته مانند روباتیک و تحرک هوایی پیشرفته (AAM) سرمایه‌گذاری می‌کند تا راه‌حل‌های تحرک انقلابی را ایجاد کند و در عین حال به دنبال نوآوری باز برای معرفی خدمات حمل‌ونقل آینده است. در تعقیب آینده ای پایدار برای جهان، هیوندای به تلاش های خود برای معرفی خودروهایی با آلایندگی صفر با فناوری های پیل سوختی هیدروژنی و EV ادامه خواهد داد.

اطلاعات بیشتر در مورد هیوندای موتور و محصولات آن را می توانید در آدرس زیر بیابید: https://www.hyundai.com/worldwide/en/ یا Newsroom: Media Hub by Hyundai

تماس:
هانگمو چو
تیم روابط عمومی جهانی / شرکت هیوندای موتور
[email protected]



[1] محدوده رانندگی تخمینی با مصرف سوخت هدف هیوندای موتور، هنگام آزمایش با لاستیک 18 اینچی محاسبه شده است.

[2] محدوده رانندگی تخمینی با مصرف سوخت هدف هیوندای موتور، هنگام آزمایش با لاستیک 18 اینچی محاسبه شده است.



منبع