- این شرکت با شرکت طراحی ایتالیایی GFG Style همکاری می کند تا خودرویی را که صنعت خودروسازی کره را آغاز کرد به عنوان جشنی از میراث برند هیوندای بازگرداند.
- کانسپت اولیه پونی و پونی کوپه بر روی پلاک قدیمی هیوندای، یونی کیو 5 و مفهوم آزمایشگاه نورد N Vision 74 هیوندای برنده جایزه تاثیر گذاشت.
- خودروی مفهومی اصلی بازسازی شده برای اولین بار در بهار
سئول، 23 نوامبر 2022 – شرکت خودروسازی هیوندای امروز اعلام کرد که با شرکت طراحی ایتالیایی GFG Style، به ویژه بنیانگذاران پدر و پسرش جورجتو و فابریزیو جوجارو، برای بازسازی کانسپت پونی کوپه تأثیرگذار 1974 که جورجتو جوان برای اولین هیوندای در نمایشگاه موتور تورین 1974 ساخته بود، همکاری خواهد کرد. مفهوم بازسازی شده در بهار نشان داده خواهد شد.
هیوندای موتور این طرح را طی یک گفتگوی طراحی در سئول با حضور جورجتو و فابریزیو جوجارو به همراه لوک دانکرولکه، مدیر خلاق گروه موتور هیوندای و سانگ یاپ لی، معاون اجرایی و رئیس مرکز طراحی جهانی هیوندای موتور اعلام کرد.
CCO Donckerwolke گفت: “ما از استقبال جورجتو و فابریزیو به سئول برای این مناسبت نادر کاملاً هیجان زده هستیم و مشتاقانه منتظر همکاری با آنها و GFG Style در این پروژه طراحی خارق العاده هستیم.” این پروژه نه تنها دارای ارزش تاریخی است، بلکه نشان دهنده یک تبادل بین فرهنگی است که میتواند راه را برای همکاریهای بیشتر در آینده هموار کند.»
EVP SangYup Lee میگوید: «کانسپت پونی و پونی کوپه اصلی یکی از آن خلاقیتهای نادری بودند که بر طراحی نه تنها یک، بلکه چندین خودروی تولیدی و مفهومی، از جمله IONIQ 5 برنده جایزه و N Vision 74 تأثیر گذاشت. از آنجایی که خودروی مفهومی اصلی دیگر وجود ندارد، ما جورجتو جوجارو را مأمور کردیم تا آن را بر اساس فلسفه طراحی ما، «شکل دادن به آینده با میراث» بازسازی کند.
در سال 1974، زمانی که هیوندای موتور هنوز در روزهای اولیه تولید خودرو بود، مدیران شرکت با جورجتو جوجارو تماس گرفتند تا کار طراحی اولین مدل مستقل هیوندای و اولین خودروی تولید انبوه کره را پیشنهاد دهند. در آن زمان، هیچ قابلیت طراحی و طراحی خودرو در کره وجود نداشت، بنابراین هیوندای موتور به جوجارو دستور داد تا طراحی، طرحهای اولیه و ساخت پنج نمونه اولیه را بسازد که یکی از آنها کوپه بود. در فرآیند طراحی و نمونه سازی، هیوندای تصمیم گرفت تا پونی و پونی کوپه را در نمایشگاه خودروی تورین به نمایش بگذارد تا برای اولین بار این برند را در بازار جهانی معرفی کند.
پونی کوپه با دماغهای گوهای، چراغهای جلوی دایرهای و خطوط هندسی اوریگامیمانند، برای بازارهای آمریکای شمالی و اروپا در نظر گرفته شده بود، اما این پروژه در سال 1981 درست قبل از تولید انبوه در میان محیط نامطلوب اقتصاد جهانی متوقف شد.
در حالی که این کانسپت در آن زمان رویایی ناتمام بود، روح جسورانه آن با تأثیر مستقیم بر اولین مدلهای تولید مستقل هیوندای تحت نام پونی، که از سال 1975 تا 1990 در سراسر جهان فروخته میشد، به شروع صنعت خودروسازی کره کمک کرد. کانسپت پونی کوپه همچنان بخشی کلیدی از میراث هیوندای و نشانه بارز چشم انداز جو-یونگ چانگ، رئیس موسس آن برای این شرکت است.
با کانسپت پونی کوپه و ترکیب بعدی پونی، چانگ بنیانگذار صنعت خودروسازی کره با طرز فکر مثبت، رهبری جسورانه، اعتقاد راسخ و کوشش تسلیم ناپذیر خود راه را برای صنعت خودروسازی کره هموار کرد. رهبری او به کره کمک کرد تا اواخر دهه 20 از سختی جنگ خارج شود و به یک قدرت اقتصادی تبدیل شود.هفتم قرن.
طراحی مفهومی همچنین منبع بزرگی از الهام برای کار جوجارو در DeLorean DMC 12 بود که در سال 1983 عرضه شد و در فیلمهای «بازگشت به آینده» (90-1985) به طور مشهوری مورد استفاده قرار گرفت.
تاثیر پونی و پونی کوپه مفهومی هنوز هم قابل احساس است. در سال 2019، هیوندای موتور از پونی اصلی برای خودروی مفهومی ’45’ الهام گرفت که مستقیماً بر IONIQ 5 تأثیر گذاشت که دو سال بعد برای اولین بار معرفی شد. همچنین در سال 2021، هیوندای خودروی تولیدی اولیه پونی را به عنوان یک خودروی الکتریکی مفهومی بازسازی کرد. و در سال 2022، هیوندای بار دیگر با خودروی توسعهدهنده «آزمایشگاه نورد» هیدروژنی هیبریدی N Vision 74 به کانسپت کوپه سر زد.
جوجارو درباره طرح اصلی خود گفت: «هیوندای پونی را زمانی طراحی کردم که در آغاز کارم هنوز یک طراح جوان بودم. من بسیار احساس غرور میکردم که مسئول ایجاد وسیلهای برای شرکت و کشوری بودم که در شرف ورود به بازار جهانی رقابتی شدید بود. اکنون، بسیار مفتخرم که هیوندای از من خواسته است که آن را برای آیندگان و به عنوان جشنی از میراث این برند بازسازی کنم.”
###
درباره شرکت هیوندای موتور
شرکت هیوندای موتور که در سال 1967 تأسیس شد، در بیش از 200 کشور جهان با بیش از 120000 کارمند برای مقابله با چالشهای حرکتی در دنیای واقعی در سراسر جهان حضور دارد. هیوندای موتور بر اساس چشم انداز برند “پیشرفت برای بشریت” در حال تسریع تبدیل خود به ارائه دهنده راه حل های هوشمند تحرک است. این شرکت در فناوریهای پیشرفته مانند روباتیک و تحرک هوایی پیشرفته (AAM) سرمایهگذاری میکند تا راهحلهای تحرک انقلابی را ایجاد کند، در حالی که به دنبال نوآوری باز برای معرفی خدمات حملونقل آینده است. هیوندای به دنبال آینده ای پایدار برای جهان، به تلاش های خود برای معرفی خودروهای بدون آلایندگی مجهز به فناوری های پیل سوختی هیدروژنی و EV ادامه خواهد داد.
اطلاعات بیشتر در مورد موتور هیوندای و محصولات آن را می توانید در آدرس زیر مشاهده کنید: http://worldwide.hyundai.com یا http://globalpr.hyundai.com
مخاطب:
هی چون و سوهو جونگ
تیم روابط عمومی جهانی / شرکت هیوندای موتور
[email protected]