هیوندای موتور کامیون های الکتریکی سلول سوختی XCIENT را وارد ناوگان تجاری در کالیفرنیا می کند

###


سئول، 14 سپتامبر 2022
– شرکت هیوندای موتور امروز اعلام کرد که 3.5 میلیون دلار در سال 2021 از سوی آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (US EPA) برای استقرار پنج کامیون الکتریکی XCIENT Fuel Cell در کالیفرنیا، کمک مالی هدفمند (TAG) دریافت کرده است.

هیوندای موتور که به‌عنوان تامین‌کننده کامیون برای این پروژه TAG انتخاب شده است، انتظار دارد فن‌آوری کامیون‌های سنگین الکتریکی سلول سوختی خود را در یک عملیات حمل‌ونقل طولانی‌مدت به نمایش بگذارد. انتخاب پروژه نمایش سلول سوختی XCIENT توسط EPA ایالات متحده، مزایای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای قابل توجه فن آوری کامیون الکتریکی هیوندای موتور را به رسمیت می شناسد.

درباره شرکت هیوندای موتور
شرکت هیوندای موتور که در سال 1967 تأسیس شد، در بیش از 200 کشور جهان با بیش از 120000 کارمند برای مقابله با چالش‌های حرکتی در دنیای واقعی در سراسر جهان حضور دارد. هیوندای موتور بر اساس چشم انداز برند “پیشرفت برای بشریت” در حال تسریع تبدیل خود به ارائه دهنده راه حل های هوشمند تحرک است. این شرکت در فناوری‌های پیشرفته مانند روباتیک و تحرک هوایی پیشرفته (AAM) سرمایه‌گذاری می‌کند تا راه‌حل‌های تحرک انقلابی را ایجاد کند، در حالی که به دنبال نوآوری باز برای معرفی خدمات حمل‌ونقل آینده است. هیوندای به دنبال آینده‌ای پایدار برای جهان، به تلاش‌های خود برای معرفی خودروهای بدون آلایندگی مجهز به فناوری‌های پیل سوختی هیدروژنی و EV ادامه خواهد داد.



منبع

این پروژه توسط ناحیه مدیریت کیفیت هوای ساحل جنوبی (South Coast AQMD) هدایت می شود که برای بودجه TAG درخواست داده است. پس از بررسی دقیق، سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده، برنامه AQMD سواحل جنوبی را انتخاب کرد که شامل پنج کامیون الکتریکی سلول سوختی عرضه شده توسط هیوندای موتور و عملیات ایستگاه سوخت رسانی توسط FEF در کالیفرنیا است.

تحت برنامه TAG، آژانس های کنترل آلودگی هوای ایالتی و محلی واجد شرایط باید مستقیماً به EPA ایالات متحده درخواست دهند، اما می توانند شرکای خود را برای یک کنسرسیوم پروژه انتخاب کنند. برای برنامه TAG 2021، هیوندای موتور با سواحل جنوبی AQMD و FEF برای توسعه یک برنامه TAG برای پشتیبانی از جایگزینی کامیون‌های انتقال هیدروژن با موتور دیزلی FEF با خودروهای الکتریکی سلول سوختی همکاری کرد.

سال گذشته، هیوندای موتور همچنین پروژه NorCal Zero خود را که به عنوان عملیات کامیون منطقه ای بدون آلایندگی با کامیون های الکتریکی سلول سوختی نیز شناخته می شود، اعلام کرد. هیوندای موتور از سه ماهه دوم سال 2023 با 30 کامیون الکتریکی سلول سوختی کلاس 8 XCIENT در کالیفرنیا کار خود را آغاز خواهد کرد. این بزرگترین استقرار تجاری کامیون های الکتریکی سلول سوختی هیدروژنی کلاس 8 در ایالات متحده خواهد بود.

هیوندای موتور از بینش‌های حاصل از این مشارکت‌های دولتی و خصوصی برای پیشبرد بیشتر کربن زدایی خودروهای تجاری از طریق پیشرفت فناوری الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی استفاده خواهد کرد.

برنامه TAG سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده با هدف کاهش آلودگی هوا در مناطقی از کشور با بالاترین میزان آلودگی ازن محیط و ذرات ریز (PM2.5) انجام می شود. تمرکز برنامه TAG ارائه کمک های مالی به پروژه هایی است که: 1) به طور مستقیم انتشار گازهای گلخانه ای از منابع انتشار اولویت را کاهش می دهند. 2) کاهش قابل اندازه گیری ازن، PM2.5 و/یا انتشار پیش سازها را ایجاد می کند. و 3) از دستیابی به استانداردهای ملی کیفیت هوای محیط (NAAQS) در یک یا چند منطقه هوایی کشور که بیشترین تأثیر را داشته است، پشتیبانی کند.

XCIENT Fuel Cell که در سال 2020 توسط هیوندای موتور راه اندازی شد، اولین کامیون سنگین الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی در جهان است. این شرکت در حال حاضر 47 دستگاه را در سوئیس مستقر کرده است که در ژوئیه 2022 بیش از چهار میلیون کیلومتر را در رانندگی انباشته کرده اند.

مارک فریمولر، معاون ارشد و رئیس بخش نوآوری کسب و کار خودروهای تجاری شرکت هیوندای موتور، گفت: «هیوندای فعالانه درگیر راه اندازی زنجیره ارزش هیدروژن خنثی کربن در سراسر جهان است. ما خوشحالیم که کامیون‌های سلول سوختی XCIENT خود را در کالیفرنیا مستقر می‌کنیم، به خصوص که این به ذینفعان محلی کمک می‌کند تا با جایگزین کردن کامیون‌های معمولی که برای حمل هیدروژن به کامیون‌های هیدروژنی استفاده می‌شوند، زنجیره تامین هیدروژن را کربن زدایی کنند.

First Element Fuel (FEF)، بزرگترین اپراتور ایستگاه سوخت‌رسانی هیدروژن در ایالات متحده، کامیون‌های سنگین کلاس 8 را برای تحویل هیدروژن مایع به ایستگاه‌های سوخت‌گیری خود برای پنج سال آینده، از جمله یک سال نمایش همراه با وظایف گزارش، مستقر خواهد کرد. به EPA ایالات متحده و چهار سال عملیات تجاری.

مدل تراکتور XCIENT Fuel Cell 6×4 شرکت کننده در این نمایشگاه مجهز به سیستم پیل سوختی 180 کیلوواتی و موتور الکترونیکی با حداکثر توان خروجی 350 کیلووات است. مخزن هیدروژن تراکتور می تواند 67 کیلوگرم هیدروژن را با باتری 72 کیلووات ساعت برای وزن ناخالص 37200 کیلوگرم در خود نگه دارد تا برد متوسط ​​بیش از 450 مایل در هر مخزن را ارائه دهد.

“این جایی است که تغییر شروع می شود. کاهش آلودگی ناشی از کامیون‌های سنگین و تجهیزات ساختمانی، ما را به هوای پاک‌تری که جوامع ما شایسته آن هستند نزدیک‌تر می‌کند. ما مشتاقانه منتظریم تا شاهد اجرای این پروژه و استقرار آن در جنوب کالیفرنیا باشیم.

اطلاعات بیشتر در مورد موتور هیوندای و محصولات آن را می توانید در آدرس زیر مشاهده کنید: http://worldwide.hyundai.com یا http://globalpr.hyundai.com

  • هیوندای موتور 3.5 میلیون دلار از آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (US EPA) برای راه اندازی پنج کامیون الکتریکی XCIENT Fuel Cell در کالیفرنیا تضمین می کند.
  • هیوندای موتور با First Element Fuel (FEF)، بزرگترین اپراتور ایستگاه های سوخت گیری هیدروژن در ایالات متحده، برای استقرار کامیون ها برای انتقال هیدروژن همکاری خواهد کرد.
  • پنج کامیون XCIENT Fuel Cell برای جایگزینی کامیون های دیزلی FEF برای حمل و نقل هیدروژن به عنوان شرکای همکاری برای ایجاد زنجیره ارزش هیدروژن در کالیفرنیا