2WD
هیوندای موتور برد رانندگی تمام الکتریکی IONIQ 6 را از طریق طراحی آیرودینامیکی گسترده و کارهای مهندسی به حداکثر رساند. ضریب درگ این وسیله نقلیه 0.21 کمترین در خط خودروی این شرکت و یکی از کمترین ها در صنعت است.
لاستیک 18 اینچی
100 کیلومتر
100 کیلومتر
بهره وری
15.1 کیلووات ساعت /
لاستیک 18 اینچی
100 کیلومتر
583 کیلومتر
14.3 کیلووات ساعت /
لاستیک 20 اینچی
545 کیلومتر
AWD
614 کیلومتر
16.0 کیلووات ساعت /
16.9 کیلووات ساعت /
100 کیلومتر
- IONIQ 6 با برد 614 کیلومتری دارای رتبه WLTP، یکی از کم مصرف ترین خودروهای برقی رایج امروزی است.
- معماری E-GMP گروه هیوندای موتور و ضریب درگ آئرودینامیکی بسیار کم IONIQ 6 0.21 به عملکرد فوق العاده برد آن کمک می کند.
- IONIQ 6 در اواخر امسال در بازارهای منتخب در اروپا و در سال 2023 در آمریکای شمالی به فروش می رسد.
###
انرژی
[1] باتری 77.4 کیلووات ساعتی با لاستیک 2WD، 18 اینچی
429 کیلومتر
2WD
13.9 کیلووات ساعت /
چگونه IONIQ 6 به کمترین ضریب درگ در خط تولید هیوندای موتور دست یافت؟
برد بلند (77.4 کیلووات ساعت)
100 کیلومتر
عملکرد فوقالعاده تمام الکتریکی IONIQ 6 تا حد زیادی توسط معماری اختصاصی گروه موتور هیوندای برای خودروهای برقی، پلتفرم مدولار جهانی الکتریکی (E-GMP) و مقاومت بسیار کم باد بادگیر سادهکننده برقی امکانپذیر شده است. E-GMP عملکرد الکتریکی بهینه ای را ارائه می دهد و شارژ فوق سریع 800 ولتی را از 10 تا 80 درصد تنها در 18 دقیقه ارائه می دهد و از شارژ 400 ولت بدون نیاز به قطعات یا آداپتورهای اضافی پشتیبانی می کند.
بیونگ هون مین، رئیس مرکز توسعه عملکرد خودروی توتال در شرکت هیوندای موتور، گفت: ما تمام تلاش خود را برای طراحی کارآمدترین خودرو در بخش خودروهای برقی به کار می گیریم. تمرکز ما بر بهبود آیرودینامیک به دستیابی به یکی از طولانیترین وسایل نقلیه تمام الکتریکی موجود کمک کرد، که باعث کاهش اضطراب مشتریان در محدوده خودروهای الکتریکی میشود و به رشد بخش کمک میکند.
اطلاعات بیشتر در مورد موتور هیوندای و محصولات آن را می توانید در آدرس زیر مشاهده کنید: http://worldwide.hyundai.com یا http://globalpr.hyundai.com
[2] باتری 53 کیلووات ساعتی با لاستیک 2WD، 18 اینچی
درباره شرکت هیوندای موتور
شرکت هیوندای موتور که در سال 1967 تأسیس شد، در بیش از 200 کشور جهان با بیش از 120000 کارمند برای مقابله با چالشهای حرکتی در دنیای واقعی در سراسر جهان حضور دارد. هیوندای موتور بر اساس چشم انداز برند “پیشرفت برای بشریت” در حال تسریع تبدیل خود به ارائه دهنده راه حل های هوشمند تحرک است. این شرکت در فناوریهای پیشرفته مانند روباتیک و تحرک هوایی پیشرفته (AAM) سرمایهگذاری میکند تا راهحلهای تحرک انقلابی را ایجاد کند، در حالی که به دنبال نوآوری باز برای معرفی خدمات حملونقل آینده است. هیوندای به دنبال آینده ای پایدار برای جهان، به تلاش های خود برای معرفی خودروهای بدون آلایندگی مجهز به فناوری های پیل سوختی هیدروژنی و EV ادامه خواهد داد.
ظاهر ساده و عناصر طراحی مختلف این مدل، مانند فلاپ هوای فعال، پردههای هوای چرخها، اسپویلر یکپارچه عقب و کاهشدهنده فاصله چرخها، عملکرد آیرودینامیک IONIQ 6 را به طور قابلتوجهی افزایش داده و آن را در میان براقترین خودروهای جهان قرار میدهد. به طور خاص، کاهش دهنده های فاصله چرخ ها فضای خالی بین سپر جلو و لاستیک ها را به حداقل می رساند تا عملکرد آیرودینامیکی اطراف چاه چرخ ها را بهبود بخشد. این اختراع هیوندای این امکان را برای استریم لاینر برقی فراهم کرد تا فاصله محوری بیشتری را برای راحتی سواری مسافران فراهم کند و همزمان بر چالشهای آیرودینامیک ناشی از برآمدگی کوتاه جلوی آن غلبه کند.
519 کیلومتر
لاستیک 20 اینچی
سئول، 4 اکتبر 2022 – شرکت هیوندای موتور اعلام کرد که IONIQ 6 جریان برقی آن 614 کیلومتر را طی خواهد کرد.[1] محدوده تمام الکتریکی در هر بار شارژ، طبق رویه تست خودروی سبک هماهنگ جهانی (WLTP).
مشتریان IONIQ 6 از تعهد گروه موتور هیوندای برای توسعه فناوری باتری پیشرفته که عملکرد رانندگی بدون استرس و برد طولانی را امکانپذیر میسازد، سود خواهند برد. با مصرف انرژی با رتبه WLTP 13.9 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر[2]IONIQ 6 یکی از کم مصرف ترین خودروهای الکتریکی (EV) در بازار خواهد بود که اواخر امسال در بازارهای منتخب در اروپا و سال آینده در آمریکای شمالی به فروش می رسد.
پیوست: برد تمام الکتریکی (AER) و داده های بهره وری انرژی
پیکربندی |
استاندارد (53.0 کیلووات ساعت) |
|||
لاستیک 18 اینچی |
||||
داشتن پلتفرم مخصوص خودروهای برقی همچنین به این معنی است که هیوندای موتور بهتر میتواند وسایل نقلیه طراحی کند تا نیازهای مسافران را به بهترین نحو برآورده کند. با E-GMP، IONIQ 6 می تواند یک ایستگاه کاری یا یک پاوربانک قابل حمل روی چرخ باشد و سناریوهای استفاده جدیدی را متناسب با سبک زندگی متنوع و در حال حرکت مشتریان ایجاد کند. AER |
Jae Ho Huh، رئیس مرکز مدیریت پروژه Sub-Mid در شرکت هیوندای موتور، گفت: «از ابتدای توسعه IONIQ 6، ما هدف خود را بر این داشتیم که آن را به پیشروترین خودروی برقی تمام الکتریکی تبدیل کنیم. “برای تبدیل شدن به رهبر جهانی در وسایل نقلیه الکتریکی، ما متعهد به ارائه بهترین عملکرد ممکن و تجربه مالکیت EV هستیم.” |