سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان

برای مثال وقتی شما عبارت “اصطلاحات رایج در سئو” را جستجو کنید، کلمه “در” معنی کلمات قبل و بعد خود را تغییر نمی‌دهد. درنتیجه، موتور جستجو آن را نادیده گرفته و نتایج موجود برای “اصطلاحات رایج سئو” را فراهم می‌آورد. به عبارتی موتورهای جستجو به دنبال ارائه نتایجی در صفحات جستجو هستند که علاوه بر داشتن بهترین کیفیت، مرتبط‌ترین محتوا به چیزی باشد که شخص جستجو کننده به دنبال آن است.

Ajax چیست و چه کاربردی دارد؟

معمولا زمانی‌که به دنبال یادگیری نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه می‌شوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه می‌کند. با مطالعه این مقاله ممکن است به مبحث سئو علاقه مند شده و به دنبال مقالات و آموزش‌های بیشتری بروید. اگر تصمیم گرفتید که سئو سایت را خودتان انجام دهید یا تیم داخلی قدرتمندی داشته باشید؛ یادگیری سئو از مرجعی معتبر مثل وبسیما و شرکت در دوره‌های تخصصی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. از آموزش فردی و سازمانی گرفته تا اجرای کامل پروژه و مشاوره حرفه‌ای. برای آشنایی بیشتر با تیم وبسیما و مدل کاری ما به صفحه خدمات سئو سایت مراجعه کنید.

تعاریف وبسایت های معتبر در مورد سئو:

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان

به عنوان مثال اگر عبارت “آب و هوای تهران” را در گوگل جستجو کنید، با نتیجه ای در بالای صفحه مواجه خواهید شد که به پیش بینی آب و هوای تهران در چند روزه آینده پرداخته است. به عنوان مثالی دیگر، اگر شما عبارت “پیتزا تهران” را جستجو کنید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در تهران هستند را مشاهده می کنید. این ربات گوگل، نرم افزاریست که به جستجو در وب پرداخته و سایت ها و محتواهای جدید را یافته و به ایندکس گوگل اضافه می کند. همچنین یک گزارش عالی برای استفاده در هنگام تجزیه و تحلیل ترافیک ارگانیک از گوگل است (صفحاتی که افراد پس از جستجو بازدید می کنند صفحات فرود نامیده می شوند). گزارش Landing Pages بسیار شبیه به گزارش All Pages است، اما فقط صفحات برتری را که افراد برای ورود به وب سایت شما استفاده کرده اند، نشان می دهد. تکنیک‌های لینک‌سازی، شامل نکات زیادی است (برای الهام گرفتن می‌توانید فهرست بزرگ ما از بیش از 50 روش لینک‌سازی را بررسی کنید).

PBN مخفف عبارت Private Blog Network و شبکه‌ای از وبسایت‌های معتبر است که برای لینک سازی بمنظور گرفتن رتبه‌های بالا‌تر برای وبسایت هدف، از آن استفاده می‌شود. به بیان دیگر، یک شخص شبکه‌ای از وبسایت‌هایی معتبر بوجود می‌آورد که رتبه‌های خوبی در موتور‌های جستجو دارند. حال برای اینکه سایت یا سایت‌های اصلی خود (سایت‌هایی که درآمد کسب می‌کنند) را در صفحات نتایج جستجو بالا بیاورد، کافیست تا از هر‌کدام از سایت‌های شبکه به سایت یا سایت‌های مورد نظرش بک لینک بدهد. منظور از Technical Seo (سئوی فنی) بهبود جنبه‌های فنی و تکنیکی یک وب سایت بمنظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است. ارکان تکنیکال سئو، قابل فهم ساختن هرچه تمام‌تر محتوای یک وب سایت برای موتور جستجو و نیز سریع و آسان کردن فرآیند بررسی آن است. به بیان دیگر، با استفاده از سئوی تکنیکال، به موتورهای جستجو کمک می‌کنید تا راحت‌تر به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند.

آیا نمایش صحیح سایت در موبایل موجب ارتقا سئو می گردد؟

براساس موضوعات هدف خود و ادبیات کاربران عبارات کلیدی هدف را شناسایی میکنیم و با توجه به وضعیت رقبای خود و نقاط ظعف و قوت آنها یک برنامه ی اجرایی برای هدف گذاری و تولید محتوا در نظر میگریم. با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها می توانند در ایجاد ترافیک برای وب سایت موثر باشند، اما منبع اصلی ترافیک سایت ها موتورهای جستجو هستند. این که موتورهای جستجو برای درامدزایی از تبلیغات استفاده می کنند چیز طبیعیست.

  • به طور کلی هرچه به یک صفحه، پیوندهای بیشتر داده شده باشد، گوگل زودتر آنها را پیدا می‌کند و یا بروزرسانی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.
  • بیشتر ترافیک وبسایت ها توسط موتورهای جستجوگر بزرگی همچون گوگل، بینگ و یاهو تامین می شود.
  • در سئو کلاه خاکستری سعی می کنیم از قوانین گوگل پیروی کنیم و بیشتر شبیه کلاه سفید باشیم ولی در این میان از برخی تکنیکهایی که شبیه کلاه سیاه باشد (تا مرز مشخصی) نیز استفاده می کنیم.
  • مقاله های سایت سئواستاد توسط تولیدکنندگان حرفه ای محتوا تهیه شده و پس از تکمیل آن توسط اینجانب مهدی قلی پور در سایت قرار داده می شود.

و Dwell Time معیار مهمی در تعیین آن است که کاربران در استفاده از یک صفحه چقدر رضایت دارند. Domain Authority یا اعتبار دامنه یک امتیاز رتبه بندی موتور جستجو است که توسط شرکت نرم افزاری سئو‌ی ماز (Moz) ایجاد شده است. Domain Authority پیش بینی می‌کند که یک وب سایت، چه رتبه‌ای در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERP) کسب می‌کند. امتیاز Domain Authority بین محدوده 1 تا 100 است و هر‌چه امتیاز یک دامنه بیشتر باشد، نشانه توانایی بیشتر آن دامنه در گرفتن رتبه خواهد بود. اعتبار دامنه با ارزیابی چندین فاکتور ازجمله تعداد کل لینک‌های ورودی به سایت محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است، Domain Authority معیاری که گوگل از آن برای تعیین رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو استفاده کند نیست و در رتبه بندی سایت بی‌تاثیر است.