-30 درجه سانتیگراد شمالی! نمونه اولیه خودروی برقی با عملکرد بالا IONIQ 5 N هیوندای محیط شدید قطب شمال را فتح کرد


  • هیوندای N در حال آزمایش IONIQ 5 N تمام الکتریکی و چهار چرخ متحرک در شرایط شدید زمستانی قطب شمال در Arjeplog، سوئد است.
  • IONIQ 5 N قرار است در ژوئیه 2023 به عنوان اولین خودروی برقی تولید انبوه برند N با کارایی بالا معرفی شود و آینده الکتریکی هیوندای را تسریع کند.
  • برند N اولین تیزر IONIQ 5 N را منتشر کرد که نشان دهنده تغییر در تکامل برند با مجموعه جدیدی از خودروهای الکتریکی با کارایی بالا است.

ARJEPLOG، سوئد، 30 مارس 2023 – شرکت هیوندای موتور جزئیات آزمایش شدید زمستانی IONIQ 5 N، اولین مدل با عملکرد بالا و تولید انبوه تمام الکتریکی برند N را در میدان آزمایشی هیوندای موبیس در Arjeplog، سوئد فاش کرد.

با توجه به موقعیت خود در مجاورت دایره قطب شمال، میدان آزمایشی هیوندای موبیس در Arjeplog همه چیزهایی را که یک خودروساز برای آزمایش جامع زمستانی نیاز دارد، مانند سطوح یخی با ضریب چسبندگی پایین و دمای زیر صفر تا 30- درجه سانتی گراد (22-) ارائه می دهد. درجه فارنهایت). این امر به مهندسان هیوندای N اجازه می‌دهد تا مدل‌های جدیدی مانند IONIQ 5 N را در شدیدترین شرایط اصطکاک کم آزمایش کنند تا به تعادل بهینه بین ویژگی واکنش‌پذیر «سرگرم کننده برای رانندگی» خودرو و توانایی آن برای عملکرد ایمن و قابل پیش‌بینی در خودرو دست یابند. شرایط زیر صفر

برای IONIQ 5 N، هیوندای موتور پلتفرم مدولار برقی-جهانی EV (E-GMP) را با فن آوری ها و تخصص N که در موتوراسپورت پرورش داده شده است ترکیب کرده است تا سطح را برای عملکرد بالای برقی بالا ببرد و زمینه را برای چیزی که مطمئناً به رانندگی واقعی تبدیل می شود، آماده کند. انتخاب علاقه مندان برای یک EV عملکرد در تمام طول سال.

تیل وارتنبرگ می‌گوید: «همانطور که مدل‌های N ما در گوشه‌های تیز نوربرگ رینگ کار می‌کنند، مدل‌های N ما نیز در گوشه‌های تیز و سطوح یخی زمین آزمایش ما در Arjeplog کار می‌کنند و حداکثر عملکرد را در شدیدترین شرایط زمستانی تضمین می‌کنند.» ، نایب رئیس بخش مدیریت برند و موتوراسپرت N در شرکت هیوندای موتور. ما مفتخریم که نشان می‌دهیم IONIQ 5 N کاملاً معیارهای عملکردی ما را برآورده می‌کند و موفقیت برند N را به عنوان اولین مدل N تولید EV ما تضمین می‌کند.»

3 ستون عملکرد N الهام گرفته شده از موتوراسپرت – راسکل گوشه، قابلیت پیست مسابقه و ماشین ورزشی روزمره – مدتهاست که در استراتژی برقی سازی N اعمال شده است. در سال 2015، برند N با نمایش N 2025 Vision Gran Turismo چشم انداز خود را از آینده ای پایدار برای نسل بعدی علاقه مندان به رانندگی ایجاد کرد. استراتژی برق‌سازی N با نمونه اولیه RM20e و خودروی مسابقه‌ای Veloster N ETCR آغاز شد. سال گذشته، برند N، RN22e را معرفی کرد، یک آزمایشگاه نورد که برای انتقال تجربه الکتریکی N به اولین خودروی الکتریکی تولیدی این برند، IONIQ 5 N، که قرار است اواخر امسال عرضه شود، طراحی شده است.

آلبرت بیرمن، مشاور فنی اجرایی گروه موتور هیوندای گفت: «انتقال الکتریکی ما توسط Veloster N ETCR انجام شد و ما به دنبال پل ارتباطی فناوری موتوراسپرت به جاده با RN22e بودیم. اکنون زمان آن است که همه این وعده ها را به مشتریان عزیزمان بیاوریم و من مطمئن هستم که IONIQ 5 N می تواند آن را ارائه دهد. ما توانسته‌ایم توانایی IONIQ 5 N را برای ارائه لذت رانندگی حتی در سخت‌ترین شرایط Arjeplog، سوئد نشان دهیم.

مهندسان برند IONIQ 5 N، معماری دو موتوره E-GMP IONIQ 5 را برای عملکرد بالا در همه شرایط رانندگی – حتی دریاچه های یخ زده Arjeplog – با انتقال دانش قابلیت های AWD تمام سطحی که توسط هیوندای i20 N WRC نشان داده شده است، بهینه کرده اند. ماشین رالی 1 در سوئد.

IONIQ 5 N اولین خودروی تولیدی برند N با سیستم چهارچرخ متحرک (AWD) خواهد بود. داستان N’s AWD در سال 2015 از طریق رقابت در مسابقات قهرمانی رالی جهانی (WRC) آغاز شد. هیوندای طی هشت سال حضور در WRC، افتخارات متعددی از جمله دو قهرمانی جهان را به دست آورده است.

قابلیت حکاکی گوشه IONIQ 5 N توسط N Drift Optimizer تقویت شده است که توزیع گشتاور جلو و عقب، نرخ گشتاور، سفتی تعلیق، تلاش فرمان و سیستم e-LSD (دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی) را برای ایجاد حالت رانندگی یکپارچه می کند. اختصاص داده شده برای دریفت این به رانندگان در تمام سطوح مهارت کمک می کند تا از دریفت لذت ببرند و با دقت خاصی برای رانندگانی طراحی شده است که برای اولین بار وارد ورزش دریفت می شوند.

با e-LSD که به طور خاص برای IONIQ 5 N تنظیم شده است، واحد کنترل الکترونیکی ورودی سنسورهای چرخ را نظارت می کند تا به دقت تشخیص دهد که چرخ خاصی به گشتاور اضافی برای افزایش چسبندگی کلی خودرو نیاز دارد. این بدان معناست که e-LSD هندلینگ را در هنگام پیچ‌ها و رانندگی با سرعت بالا در پیست مسابقه و همچنین در شرایط نامطلوب رانندگی، مانند یخ لطیف و برف عمیق، بهبود می‌بخشد. ال اس دی e-LSD که به طور خاص برای IONIQ 5 N طراحی شده است، پاسخ و دقت بیشتری را ارائه می دهد، که به ویژه با توجه به تحویل گشتاور واکنش سریع تر خودروهای الکتریکی در مقایسه با خودروهای ICE بسیار مهم است.

علاوه بر این، IONIQ 5 N از توزیع گشتاور N استفاده می‌کند که برای حالت‌های مختلف رانندگی بهینه‌سازی شده است و به راننده امکان می‌دهد سطح گشتاور را برای چرخ‌های جلو و عقب انتخاب کند. N Torque Distribution و e-LSD با هم کار می کنند تا نیرو را به هر چهار چرخ در نسبت های مختلف توزیع کنند و به طور خاص طراحی شده اند تا به سرعت به تحویل نیروی لحظه ای و بدون درز ذاتی در خودروهای برقی پاسخ دهند – حتی در شرایط اصطکاک بسیار کم مانند آنچه در Arjeplog یافت می شود.

همزمان با تست زمستانی، برند N هیوندای N | را عرضه کرد تیزر IONIQ 5 N – قسمت 1 که ویژگی های کنده کاری گوشه IONIQ 5 N را برجسته می کند. این فیلم IONIQ 5 N را به تصویر می‌کشد که با خودروی i20 N WRC Rally 1 هیوندای موتور اسپورت در حال حرکت است. این صحنه در ساعت آبی شکل می گیرد که نمادی از آغاز یک دوره جدید برای برند N است که یک قدم جلوتر به عصر برق می رود.

اطلاعات و جزییات بیشتر در راستای معرفی جهانی IONIQ 5 N که در ماه جولای برنامه ریزی شده است، منتشر خواهد شد.

– پایان –

درباره شرکت هیوندای موتور
شرکت هیوندای موتور که در سال 1967 تأسیس شد، در بیش از 200 کشور جهان با بیش از 120000 کارمند برای مقابله با چالش‌های حرکتی در دنیای واقعی در سراسر جهان حضور دارد. هیوندای موتور بر اساس چشم انداز برند “پیشرفت برای بشریت” در حال تسریع تبدیل خود به ارائه دهنده راه حل های هوشمند تحرک است. این شرکت در فناوری‌های پیشرفته مانند روباتیک و تحرک هوایی پیشرفته (AAM) سرمایه‌گذاری می‌کند تا راه‌حل‌های تحرک انقلابی را ایجاد کند، در حالی که به دنبال نوآوری باز برای معرفی خدمات حمل‌ونقل آینده است. هیوندای به دنبال آینده ای پایدار برای جهان، به تلاش های خود برای معرفی خودروهای بدون آلایندگی مجهز به فناوری های پیل سوختی هیدروژنی و EV ادامه خواهد داد.

اطلاعات بیشتر در مورد هیوندای موتور و محصولات آن را می توانید در آدرس زیر مشاهده کنید:
http://worldwide.hyundai.com یا http://globalpr.hyundai.com

مخاطب:
جونگهیون سو
تیم روابط عمومی جهانی / شرکت هیوندای موتور
[email protected]



منبع