- هیوندای N به پیست اصلی خود در نوربرگ رینگ بازگشت، زیرا IONIQ 5 N، اولین مدل تمام الکتریکی N، قبل از نمایش جهانی خود وارد تست نهایی می شود.
- IONIQ 5 N سه پایه عملکرد N N را گسترش میدهد – Corner Rascal، Racetrack Capability و Everyday Sportscar – به مدلهای برقی بدون مصالحه
- IONIQ 5 N به دنبال ارتقای نام تجاری N با ارائه ارزش عملکرد بالاتر از طریق فناوری جدید است که با تجربه ویژه خودروهای برقی برای علاقه مندان به رانندگی تحسین شده است.
- خودروی برقی با کارایی بالا از سختافزارهای موتورسواری با نرمافزار پیشرفته پشتیبانی میکند تا از افزایش استقامت، ترمزگیری قدرتمند و هیجان هیجانی رانندگی اطمینان حاصل کند.
- برند N سومین و آخرین تیزر خود را منتشر کرد که نشان دهنده پایان توسعه و آماده شدن برای اولین جهانی خود است
- IONIQ 5 N در جشنواره سرعت گودوود با استند اختصاصی N و نمایش تپهنوردی رونمایی میشود.
سئول، 22 ژوئن 2023 – شرکت هیوندای موتور در حال آزمایش قابلیتهای عملکرد اولین مدل تمام الکتریکی برند IONIQ 5 N — N خود در پیست مسابقهای چالشبرانگیز نوربرگ رینگ در آلمان است تا برای نمایش جهانی خود در ماه جولای آماده شود.
برای IONIQ 5 N، هیوندای موتور پلتفرم مدولار برقی-جهانی (E-GMP) خود را با فن آوری ها و تخصص N’s motorsport ادغام کرده است تا قابلیت های عملکرد بالای EV را به حداکثر برساند و اطمینان حاصل کند که با سه ستون N عملکرد N مطابقت دارد: Corner Rascal، Racetrack. قابلیت و ماشین ورزشی روزمره.
برای دستیابی به این هدف، هیوندای موتور نقاط قوت مرکز تحقیق و توسعه نامیانگ واقع در کره جنوبی و مرکز تست اروپایی خود را در نوربرگ رینگ، که توسعه مرکز تحقیق و توسعه اروپایی هیوندای در روسلشیم، آلمان است، ترکیب کرد، جایی که تیم های طراحی و مهندسی اروپایی این برند در آنجا حضور داشته اند. از سال 2003 مستقر شده است. با حضور تمام وقت در پیست، تیم مهندسین هیوندای N می توانند دوام و دینامیک رانندگی خودروهای خود را به طور مؤثرتر و بیشتر ارزیابی و توسعه دهند.
تیل وارتنبرگ، معاون رئیس جمهور و رئیس N Brand & Motorsport در هیوندای موتور گفت: «نوربرگ رینگ جایی است که هر مدل N به درجه N ارتقا مییابد، بنابراین اولین مدل N با کارایی بالا و تمام الکتریکی باید خود را در اینجا ثابت کند. شرکت. IONIQ 5 N به تازگی تست دوام 10000 کیلومتری خود را در Nordschleife انجام داده است، که نقطه عطف مهمی است که استقامت و توانایی بالای خودرو و مسیر مسابقه را ثابت می کند. و با این حال، ما به تازگی دومین آزمایش 10000 کیلومتری خود را آغاز کردیم تا محدودیت های IONIQ 5 N را پشت سر بگذاریم.
به حداکثر رساندن استقامت در شرایط پیست مسابقه
برند Hyundai N مدتهاست که از مسیر Nürburgring Nordschleife (حلقه شمالی) برای تأیید فناوریهای موتوراسپرت در خودروهای برند N استفاده میکند و IONIQ 5 N نیز علیرغم چالشهای فنی منحصربهفرد برای خودروهای برقی از این قاعده مستثنی نیست. استخراج حداکثر عملکرد از یک EV مستلزم نظم و انضباط دقیق در مدیریت حرارت در مقایسه با خودروهای با موتورهای احتراق داخلی (ICE) است و این نیاز به پیاده سازی نرم افزار پیشرفته دارد. این بدان معناست که هر ارتقای سخت افزاری با بهبود عملکرد مبتنی بر نرم افزار پیشرفته بیشتر تقویت می شود.
مدیریت گرمای IONIQ 5 N از طریق خنکسازی مورد توجه ویژهای قرار میگیرد، زیرا خنکسازی خودروهای برقی نسبت به مدلهای قبلی ICE آن چالشبرانگیزتر است. یک منطقه خنک کننده بزرگ با بسته بندی رادیاتور کارآمد ویژه N، خنک کننده روغن موتور پیشرفته و چیلر باتری، پیشرفت های سخت افزاری مشابه خودروهای ICE را تکمیل می کند. این تکنیکهای خنککننده سختافزاری با راهحلهای مدیریت حرارت جدید، مانند N Battery Preconditioning و N Race، بیشتر تقویت میشوند.
N Battery Preconditioning دمای سلولهای باتری را روی بیشترین دمای کارآمد در مصرف انرژی از قبل تنظیم میکند. عملکرد پیشتنظیم باتری به دو حالت تقسیم میشود: حالت “کشیدن” و حالت “پیگیری” برای همراهی با سناریوهای مختلف رانندگی عملکرد. در حالت “کشیدن”، دمای بهینه برای استفاده فوری از حداکثر توان تنظیم می شود، در حالی که در حالت “Track”، کمترین دمای ممکن باتری برای افزایش تعداد دور بهینه شده است.
N Race به رانندگان کنترل مستقیم تری بر مصرف انرژی خودرو می دهد و به رانندگی «Sprint» یا «Endurance» اولویت می دهد. ‘Sprint’ حالت پیشفرض IONIQ 5 N است که قدرت کامل را در صورت تقاضا برای راننده در اولویت قرار میدهد. «استقامت» تنظیمی است که برد IONIQ 5 N را در مسیر مسابقه به حداکثر میرساند. این امر با محدود کردن جهشهای ناگهانی قدرت که سرعت افزایش دما را کاهش میدهد و استقامت را افزایش میدهد، به دست میآید.
N Battery Preconditioning و N Race نتیجه مستقیم رویکرد مشتق شده از موتور اسپرت برند N هستند. این به رانندگان کمک میکند تا مصرف انرژی را به منظور به حداکثر رساندن عملکرد یا طول عمر استراتژیبندی کنند. در حالی که این نوع تغییر تنظیمات معمولاً به تیمی از مکانیک ها و تجهیزات نیاز دارد، IONIQ 5 N آن را به راحتی با چند فشار دادن دکمه ارائه می دهد.
ترمز قدرتمند با پشتیبانی از ترمز احیا کننده پیشرو در صنعت
ترمز احیا کننده از موتورها نیروی ترمز اولیه را با ترمزهای هیدرولیک فراهم می کند که در صورت لزوم نیروی ترمز اضافی را فراهم می کند. مهندسان هیوندای N این سیستم ترمز احیا کننده منحصر به فرد را مخصوصاً برای IONIQ 5 N طراحی کردند که حداکثر از طریق ترمز احیا کننده حداکثر 0.6 G نیروی کاهش سرعت – یک چهره پیشرو در صنعت – را ارائه می دهد. ترمز احیا کننده حتی تحت فعال سازی ABS با حداکثر نیروی کاهش 0.2 G فعال باقی می ماند.
ترمزهای هیدرولیک IONIQ 5 N با دیسکهای بزرگتر با قطر 400 میلیمتر تقویت شدهاند که دارای مواد سبک وزن جدید و جریان هوای بهینه برای خنکسازی هستند. کاهش وابستگی به ترمزهای دیسکی باعث افزایش طول عمر در مقایسه با خودروهای ICE می شود. ترکیب یکپارچه بین ترمزهای احیا کننده و هیدرولیک، انتقال نامحسوسی به راننده ایجاد می کند.
تعریف مجدد صدا و تعویض دنده به عنوان ابزار دقیق رانندگی
بسیاری از علاقه مندان به عملکرد در مورد نارضایتی خود از عدم بازخورد راننده پشت فرمان بسیاری از خودروهای برقی صریحاً ابراز داشته اند. به همین دلیل است که مهندسان N N Active Sound + و N e-Shift را به منظور ارائه بازخورد بیشتر راننده و در نتیجه کنترل دقیقتر راننده بر هندلینگ پویا خودرو توسعه دادند. تاکید منحصر به فرد برند N بر بازخورد دقیق راننده، از تکرارهای قبلی صدای EV متمایز می شود.
N Active Sound + از یک سیستم 10 بلندگو (هشت بلندگو داخلی، دو بلندگو خارجی) تشکیل شده است که سه تم صدای مختلف را برای درایورها فراهم می کند: احتراق، تکامل و مافوق صوت. Ignition موتور 2.0 توربو اتومبیل های ICE N را با جلوه های صوتی پاپ و بنگ شبیه سازی می کند در حالی که Evolution یک صدای الکترونیکی با امضای N است که از N 2025 Vision Gran Turismo Concept و RN22e الهام گرفته شده است. مافوق صوت یک جت جنگنده را شبیه سازی می کند تا حس خلبان جنگنده را به رانندگان بدهد. همه گزینه های صدا برای رانندگان قابل تنظیم هستند تا به طور منحصر به فرد مطابق با اولویت خود تنظیم شوند.
N e-Shift از نزدیک با N Active Sound + برای شبیه سازی گیربکس هشت سرعته دوکلاچه (DCT) خودروهای ICE N کار می کند. N e-Shift با کنترل گشتاور خروجی موتور یک تعویض دنده را شبیه سازی می کند و احساس تکان بین تعویض دنده را شبیه سازی می کند. هدف این است که به رانندگان اجازه دهیم تا به طور یکپارچه از تکنیکهای رانندگی پیشرفتهتر با خودروهای ICE برای تجربه رانندگی فراگیرتر استفاده کنند که نسبت به خودروهای برقی به ICE نزدیکتر است.
در ارتباط با تست نوربرگ رینگ، برند N هیوندای N | را منتشر کرد تیزر IONIQ 5 N – قسمت 3[1]با برجسته کردن قابلیت پیست مسابقه ای IONIQ 5 N. این فیلم نشان میدهد که IONIQ 5 N در حال انجام تستهای استقامتی در پیست نمادین نوربرگ رینگ Nordschleife، و رسیدن به نقطه عطف آزمایشی 10000 کیلومتری خود است. IONIQ 5 N قرار است قبل از تولید آزمایش دوام 10000 کیلومتری اضافی را انجام دهد تا استقامت مکانیکی پیشرفته خودرو و همچنین عملکرد یکپارچه نرم افزار هوشمند آن را تایید کند.
رسیدن به قلب فرهنگ خودرو در جشنواره سرعت گودوود
IONIQ 5 N اولین حضور هیوندای N در جشنواره سرعت گودوود را در این رویداد نمادین به نمایش می گذارد. یک غرفه اختصاصی هیوندای N میزبان اعلام اولین نمایش جهانی IONIQ 5 N در 13 جولای و همچنین سایر فعالیتهایی است که برای جلب توجه عموم طراحی شدهاند. علاوه بر این، چندین وسیله نقلیه N، از جمله N Vision 74 با نیروی هیدروژن، در تپه نوردی نمادین شرکت خواهند کرد.
اطلاعات و جزئیات بیشتر تا اولین نمایش جهانی IONIQ 5 N منتشر خواهد شد.
###
درباره شرکت هیوندای موتور
شرکت هیوندای موتور که در سال 1967 تأسیس شد، در بیش از 200 کشور جهان با بیش از 120000 کارمند برای مقابله با چالشهای حرکتی در دنیای واقعی در سراسر جهان حضور دارد. هیوندای موتور بر اساس چشم انداز برند “پیشرفت برای بشریت” در حال تسریع تبدیل خود به ارائه دهنده راه حل های هوشمند تحرک است. این شرکت در فناوریهای پیشرفته مانند روباتیک و تحرک هوایی پیشرفته (AAM) سرمایهگذاری میکند تا راهحلهای تحرک انقلابی را ایجاد کند، در حالی که به دنبال نوآوری باز برای معرفی خدمات حملونقل آینده است. هیوندای به دنبال آینده ای پایدار برای جهان، به تلاش های خود برای معرفی خودروهای بدون آلایندگی مجهز به فناوری های پیل سوختی هیدروژنی و EV ادامه خواهد داد.
اطلاعات بیشتر در مورد موتور هیوندای و محصولات آن را می توانید در آدرس زیر مشاهده کنید: http://worldwide.hyundai.com یا http://globalpr.hyundai.com
مخاطب:
جونگهیون سو
تیم محتوای روابط عمومی جهانی / شرکت هیوندای موتور
[email protected]
[1] https://youtu.be/_LBLu5tBo4Q